Home page  
 
Русский English


Site search


Authorization

  Forgot your password?


Vol. 18 No. 4, 2015

Print version Print version

Characteristics of outbound tourism fl ow from Blagoveshchensk

Author(s):
Zhuravskaya T.N., Gurulyova K.S.

образец_PDF.jpgPDF (1194 К)   PP. 107-112.

Abstract:
The article describes the types of consumers of tourism services in Blagoveshchensk, as a result of the two – stage research carried out by the authors. Based on psychographic criteria, it has been defi ned 5 types of customers (outbound tourist fl ow), according to their preferences in the kind and place of recreation, interests and life mode. The paper also presents an assessment of socio-demographic profi le for the represented groups.

Keywords:
outbound tourist fl ow, types of consumers of tourism services, Blagoveshchensk

References:
1. Баумгартен Л.В. Изучение потребителей туристических услуг // Маркетинг в России и зарубежом. 2007. № 2. С. 34–45.
2. Борисенко И.В. Актуальные вопросы сегментирования туристского рынка. Психографическая сегментация [Электронный ресурс] // Руснаука. Ком: офиц. сайт. Режим доступа: http://www.rusnauka.com (дата обращения: 1.04.2012).
3. Дурович А.П. Маркетинг в туризме. М.: ИНФРА-М, 2010. 316 с.
4. Дэвис Д.Д. Исследования в рекламной деятельности: теория и практика. М.: Вильямс, 2003. 864 с.
5. Махмутова Г.С. Анализ и классификация методов сегментации рынка // Маркетинг в России и за рубежом. 2005. № 1. С. 35–47.
6. Монкин О. Сегментирование рынка и выбор структуры сбыта // Человек и труд. 2010. № 5. С. 69–73.
7. Квале С. Исследовательское интервью. М.: Смысл, 2003. 301 с.
8. Коротков А. Сегментация по потребностям // Маркетинг. 2007. № 3. С. 29–32.
9. Сарафанова Е.В. Маркетинг в туризме / Е.В. Сарафанова, А.В. Яцук. М.: Альфа-М; ИНФРА-М, 2007. 240 с.
10. Туризм и туристские ресурсы в Амурской области: сборник. Благовещенск: Амурстат, 2012. 69 с.
11. Туризм и отдых в Амурской области в 2005–2013 годах: сборник. Благовещенск: Амурстат, 2014. 60 с.
12. Уильям Д. Нил Принципы сегментирования рынка // Маркетинг дайджест. 2005. № 1. С. 20–25.
13. VALS 2 (values and life-styles2 – ценности и образ жизни [Электронный ресурс] / Маркетинг. URL: http://proreklamy.ru (дата обращения: 26.11.11).



Powered by Bitrix Site Manager
Powered by
Bitrix Site Manager

Copyright © 2001-2006 Bitrix